Sukces wspieranej przez nas akcji! Pociągi wracają do Paczkowa!

19
By JanSuchy - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9900343

Zebrane podpisy i działania Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych przynoszą skutki. Jeszcze w tym roku pociągi mają powrócić do Paczkowa!

 

[ads1]

 

Ostatni pociąg osobowy zatrzymał się w naszym mieście dziewięć lat temu. Obecnie na odcinku Nysa – Kamieniec Ząbkowicki odbywa się jedynie ruch pociągów towarowych. Już niedługo może się to jednak zmienić.

Na początku lutego Paczkow24.pl przyłączył się do akcji zbierania podpisów pod petycją w sprawie reaktywacji pasażerskiego połączenia kolejowego na tzw. Magistrali Podsudeckiej, na której leży m.in. Paczków (Czytaj: Zawalczmy o przywrócenie połączeń kolejowych). Inicjatorem akcji był Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. W petycji inicjatorzy postulowali przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego z Kudowy Zdrój do Katowic i Krakowa przez Kłodzko, Kamieniec Ząbkowicki, Paczków, Otmuchów, Nysę, Prudnik, Racławice Śląskie, Głogówek i Kędzierzyn-Koźle. Pod internetowym wnioskiem podpisało się ponad 1000 osób. Dodatkowo w marcu br. KODLK wraz z Urzędem Miejskim w Prudniku zorganizował konferencję z udziałem przedstawicieli samorządów i nie ustawał w staraniach o przywrócenie połączeń na wspomnianej trasie.

Kilka dni temu okazało się, że działania te najprawdopodobniej zakończą się sukcesem. Jak nas poinformowano, z informacji, jakie uzyskał Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego wynika, iż w przyszłym rozkładzie jazdy, od grudnia tego roku, planowane jest uruchomienie weekendowej pary połączeń z Gliwic przez Kędzierzyn Koźle, Głogówek, Prudnik, Nysę, Otmuchów, Paczków Kamieniec Ząbkowicki do Kłodzka.

Połączenie ma być obsługiwane przez spółkę Przewozy Regionalne. Odjazd pociągu z Kłodzka planowany jest na godzinę 8:51, a przyjazd w relacji powrotnej na godzinę 15:45. Oprócz tego w weekendy na trasie Kędzierzyn Koźle-Kłodzko będzie kursowała jeszcze jedna para połączeń. Będzie to pociąg w relacji z Kędzierzyna, który do Kłodzka dojedzie po godzinie 8:40, a w stronę Kędzierzyna odjedzie o godzinie 15:50. Co również istotne, na trasie ma kursować nowoczesny skład SA103 (na zdjęciu). 

– To siedmiomilowy krok zrobiony zwłaszcza dla mieszkańców Kamieńca Ząbkowickiego, Paczkowa czy Otmuchowa oraz turystów przybywających tłumnie z Górnego Śląska w kierunku Kotliny Kłodzkiej. – powiedział w rozmowie z nami przedstawiciel Komitetu. – Ci pierwsi odzyskają połączenia kolejowe po ponad siedmioletniej przerwie. Na stację w Paczkowie i Otmuchowie znowu powrócą pociągi! Ci drudzy będą mogli spokojnie, bez przesiadek dotrzeć w atrakcyjne turystycznie rejony Dolnego Śląska unikając uciążliwych przesiadek. Na razie wiemy, że pociągi pojadą w weekendy, ale jeżeli dopisze frekwencja to niewykluczone, że przy kolejnych korektach rozkładu jazdy uda się je uruchomić codziennie. – podsumowuje nasz rozmówca.

Miejmy nadzieję, że tym razem doniesienia o powrocie pociągów na paczkowską stację kolejową potwierdzą się. O sprawie będziemy informować na bieżąco. 

19 KOMENTARZE

  1. Super. I kolejna sprawa załatwiona dzięki staraniom ludzi. Pewnie burmistrz zaraz napiszę w swojej gazetce że to dzięki niemu dzieki jego wizycie w Prudniku etc. A w Prudnikugo ocali. Miał zebrać podpisy pod petycją do Marszałka to nikt nie chciał mu z burmistrzów podpisać. Komietet zrobił to sam i duże brawa dla Komitetu.

    • I z czego się przedwcześnie cieszysz Jasienko ? Dzisiaj jest 5 listopada 2016 roku, niecałe trzy miesiące po twoim optymistycznym artykule, a pociągu ani widu ani słychu, jak Paczków był wsią odciętą od świata takim i pozostał i żadna Rolka ani inny święty tego nie zmieni !!!

  2. Jedynym minusem jest to, że trasa linii kolejowej nr 137 przebiega przez trzy województwa, a jak wygląda współpraca marszałków w niektórych sprawach związanych z pociągami doskonale wiemy. Mam jednak nadzieję, że dzięki zebranym podpisom, spotkaniom z samorządowcami i działaniom Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych dojdzie do tego, że na Magistralę Podsudecką wrócą pociągi.

    Obecnie trzeba się przesiadać, a tak naprawdę nie powinno być żadnych przesiadek, gdyż pasażer chce dojechać szybko do celu bez zbędnych przesiadek. To tak samo jakby samochody osobowe jeździły na niektórych odcinkach dróg i za ileś kilometrów trzeba przesiąść się do innego samochodu.

    • Busy prywatne mogą dowozić pasażerów jak to dobrze robią do Kłodzka,Wrocławia i Nysy.
      PKS Nysa wciąż śpi,a ludzie z wiosek nie mogą dostać nawet do lekarza!

  3. Nie wiem czy nie zbyt pochopna ta radość. W PKP PLK w planowanym rozakładzie na 2017 rok. Jest założone tylko połączenie przez dolnyśląsk a nie ma nic w kierunku powrotnym. W związku z powyższym czy na pewno urzędy się porozumialy, czy znowu jeden chce a drugi mówi nie.

  4. Szkoda tylko ze pan Tetlak tak nie ladnie postepuje. Nic dobrze o burmistrzu Rolce, nie napisze. A Rolka dla tego zdegradowanego miasta duzo robi. Ttlak przez 3 misiace nic nie pisal po wyborach. W czasie wyborod komentarze można bylo zamieszczać tylko przrz facebooka atetaz atakuje ze hoho.
    Nie udało mu się wiec teraz atak atak atak. Pod wszystkim co niby robi podpisuje się obiema rekoma choc to nie jego zaslugi.O Rolki postepach prorozwojowych ani mrumru. No ladnie kampanie prowadzi na 3 lata przed wyborami.
    Bardzo nie ładnie panie Tetlaku chcacy byc burmisrzem.
    Prosze jeszcze napisac co pan sam osobiscie obecnie robi. Jak to panu czas mija na czym….?

    • 100 procent racji. Urażona duma Tetłaka robi złą robotę dla miasta. Gdyby 20-paroletni młodzian nie miał zbyt wygórowanych ambicji, byłby radnym na 100 procent i może popisałby się mądrą radą,bądź pomysłem. Teraz zamiast docenić starania obecnych władz + rady miejskiej, to co ważnego się dzieje w gminie albo przemilcza, albo po cichu szkodzi. Szkoda Panie Tetłak. Jeszcze nie dawno można było z panem wiązać nadzieje, ale dziś rozmienia Pan swój potencjał na drobne. Naprawdę szkoda…

      • Szybko zaczyna się ta propaganda przeciwko potencjalnym kandydatom na burmistrza. Jak dotąd nie widziałam artykułu, który nawet w zawoalowany sposób szkalowałby obecnego burmistrza. Z pewnego źródła wiem, że pan Tetłak wręcz waży każde słowo, by nie był posądzony o stronniczość (czyt. negatywne nastawienie) w stosunku do burmistrza. Pan Tetłak wręcz jest namawiany na start w przyszłych wyborach, bo zajmuje się obecnie czymś innym i nie wie, czy w ogóle będzie startował.
        Korzystając z okazji chciałabym zapytać o obiecaną medyczną opiekę weekendową oraz świąteczną w Paczkowie. Obywatele czekają na to.

  5. Pomysł bardzo dobry ;)
    ” Nowoczesny skład ” no tak niezbyt, ten SZT jest niewygodny i posiada wadliwie wykonaną klimatyzacje z której lubi lać się woda, pozatym trochę lat już ma :/

  6. A co burmistrz robi dobrego że tak zapytam osób rzucających kamienie w stronę Pana tetlaka? Czyżby już wszystkie media musiały pisać tylko cudownie o burmistrzu który poza pierdzeniem w stołek i opowieściami że Unia da a poprzednicy są źli zamykanie świetlicy w gościach czy podwyżka pensji zrobił? On nawet nie potrafi żyć i bronić swoich ludzi. Ani dobrego słowa nie powiedział publicznie o radnych miejskich, sołtysów nie umie bronić, nic nigdy o kimś tylko o sobie. Szuka sensacji wszędzie. A może nam.powie tak w tej gazetce jaki jest wyrok w aferze smieciowej taka słynna tyle się o iej nagdal. A tetlak siedzi spokojnie i pisze obiektywnie to też się nie podoba. Co teraz czas na tyranii tetlaka żeby peany ogłaszam. Na burmistrza cześć to kto będzie obiektywnie informował o wszystkim. Burmistrz widać wyczowa wybory to atakuje bo najlepszą obrona jest atak. Niech sam zaatakuje a nie robi to przez kogoś.

  7. Nie będzie połączenia kolejowego z Gliwic przez Kędzierzyn-Koźle i Nysę do Kłodzka. Przynajmniej na razie. W ubiegłym tygodniu o dojściu do porozumienia w tej sprawie informował Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Materiały podobne Tory z Opola do Kędzierzyna-Koźla do remontu Pierwszy impuls wyjechał na trasę Kędzierzyn-Wrocław Stało się to po konferencji zorganizowanej w Prudniku. Wcześniej komitet zebrał ponad tysiąc podpisów pod petycją w sprawie pociągu, który miał kursować na tej linii. – Nie wiem skąd takie informacje, ale takiego połączenia w nowym rozkładzie jazdy na pewno nie będzie – mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. – Rozmowy o tym z województwem dolnośląskim toczyły się, ale nie ma jeszcze wiążących uzgodnień ani finansowania kursów. Powiem szczerze, że na razie skupiamy się na innych tematach. To między innymi planowane remonty linii Opole – Nysa i Opole – Kluczbork. Prace na tej pierwszej być może ruszą w 2017 roku. Województwo opolskie lobbuje też za remontem torów na trasie Opole – Kędzierzyn-Koźle. To po niej będą jeździć nowoczesne impulsy kupione przez zarząd województwa. Dwa kolejne takie składy odebrano w czwartek w fabryce Newagu Nowym Sączu. Na Opolszczyznę przyjadą w przyszłym tygodniu.

  8. Miała wrócić komunikacja kolejowa jeszcze w tym roku, tymczasem rok dobiega końca a pociągów ani widu ani słychu ! Jak zwykle dużo szumu i nadziei a w efekcie końcowym i tak d..a zimna !!!

Leave a Reply to JanuszJG Cancel reply