Mieszkanka Paczkowa straciła z konta ponad 8 000 zł, po tym jak kliknęła w załączony w wiadomości link.
6 marca do Komisariatu Policji w Paczkowie zgłosiła się kobieta, aby poinformować policjantów o oszustwie. Jak ustalili funkcjonariusze zgłaszająca na swój telefon komórkowy otrzymała sms-a z informacją o konieczności uregulowania zadłużenia komornicze w wysokości 1,83 złotych.
W treści wiadomości znajdował się również link do strony internetowej banku. Kiedy mieszkanka Paczkowa weszła w niego, od razu została przekierowana na stronę umożliwiającą zalogowanie się do konta bankowego. Następnie po podaniu logina i hasła, potwierdziła przelew na kwotę w wysokości 1,83 zł.
Po wylogowaniu się z konta i ponownym zalogowaniu, za pomocą właściwej strony banku, kobieta zorientowała się, że została oszukana i że z jej konta został wykonany przelew na 8 400 złotych, a nie na 1,83 złotych.
Apelujemy, aby zachować ostrożność i nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia – zwłaszcza jeśli dotyczą one płatności za usługi, bądź różnego rodzaju zaległości. Pamiętajmy, że informacje na temat zadłużenia lub płatności zawsze możemy sprawdzić.
W każdym przypadku, gdy chodzi o nasze pieniądze, stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konta bankowe.