W najbliższą niedzielę 14 sierpnia o godz. 16, w kościele p.w. św. Mikołaja w Gościcach, miejscu chrztu Moritza Brosiga, odbędzie się kolejny koncert IX Paczkowskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej jego imienia.
W najbliższą niedzielę 14 sierpnia o godz. 16, w kościele p.w. św. Mikołaja w Gościcach, miejscu chrztu Moritza Brosiga, odbędzie się kolejny koncert IX Paczkowskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej jego imienia.
Tym razem wielbiciele muzyki klasycznej będą mieli okazję wysłuchać koncertu w wykonaniu Katarzyny Rzeszutek (organy), Oskara Jasińskiego (tenor) i Piotra Koprowskiego (tenor). W programie przewidziano wykonanie utworów m.in. Brosiga, Bacha, Bizeta, Haendela, Mendelssohna i Moniuszki.
Piąty i ostatni w tym roku koncert festiwalowy odbędzie się 9 października na sali OKiR w Paczkowie.
Program koncertu:
M. Brosig – Preludium op. 1 nr 1
G.F. Haendel – Every Valley
J.S. Bach – Deposuit potentes z Magnificat
L. Luzzi – Ave Maria
F. Mendelssohn – Sie getreu bis in Tod z oratorium Paulus
F. Mendelssohn – Danke dir Herr, mein Got z oratorium Paulus
G. Bizet – Agnus Dei
St. Moniuszko – Maryjo, bądź pozdrowiona
C. Franck – Panis Angelicus
Organizowany od 2002 roku przez paczkowski Ośrodek Kultury i Rekreacji Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej im. Moritza Brosiga to impreza cykliczna, odbywająca się od maja do października w kościołach dekanatu, którą wieńczy koncert finałowy w sali OKiR. Tegoroczna edycja Festiwalu jest współfinansowana ze środków Samorządu Województwa Opolskiego oraz Starostwa Powiatowego w Nysie. Honorowy patronat nad imprezą objął Ordynariusz Opolski Ksiądz Arcybiskup Andrzej Czaja.
Moritz Brosig urodził się 15 października 1815 roku w Lisich Kątach. Był twórcą muzyki sakralnej o własnym profilu, komponował chóralne nieszpory z towarzyszeniem instrumentów. Do historii muzyki przeszedł przede wszystkim jako autor utworów organowych, siedmiu mszy, a także prac teoretycznych i historycznych z dziedziny teorii modulacji i harmonii. Kompozycje Moritza Brosiga były znane i cenione w niemieckojęzycznej części Europy II połowy XIX wieku i wykonywane na całym kontynencie.
{loadposition adsense1}