Trzy tygodnie temu w całej Polsce weszła w życie tzw. ustawa śmieciowa. Od 1 lipca odpady od paczkowian miała odbierać firma wyłoniona w przetargu. Wygrała go francuska Veolia, jednak postępowanie zostało unieważnione ze względu na błędne obliczenia. To dobra wiadomość dla ZUKiM-u, który będzie obsługiwał gminę jeszcze przez najbliższe trzy miesiące. Kilka dni temu ogłoszony został kolejny przetarg.
W przetargu na wywóz odpadów komunalnych w gminie Paczków startowały trzy firmy: francuska Veolia, nyski EKOM oraz Zakład Usług Komunalnych i Mieszkaniowych.
Najniższą cenę zaproponowała Veolia, która swoje usługi wyceniła na 2,73 mln zł. Najdroższa okazała się oferta ZUKiM-u – 3,99 mln zł. EKOM zaproponował 2,76 mln zł. Zwycięska firma miała obsługiwać gminę do końca 2015 roku.
Ze względu na najniższą cenę przetarg wygrała Veolia. Postępowanie zostało jednak unieważnione, a podpisanie umowy nie doszło do skutku, ponieważ okazało się, że zwycięską oferta zawierała poważny błąd – zaproponowana przez Veolię cena całkowita nie stanowiła sumy cen cząstkowych za odbiór poszczególnych rodzajów odpadów. Po przeliczeniu okazało się, że najkorzystniejsza na pierwszy rzut oka oferta była w rzeczywistości najdroższą! Cena jaką przyszłoby zapłacić paczkowskiemu samorządowi byłaby wyższa aż o 1,56 mln zł niż pierwotnie się wydawało i wyniosłaby prawie 4,3 mln zł.
Kolejny przetarg został ogłoszony 17 lipca, a termin składania ofert mija 26 sierpnia. Zwycięzca będzie zajmować się wywozem odpadów komunalnych z terenu gminy Paczków od 1 października 2013 r. do 31 grudnia 2015. Do tego czasu, na podstawie porozumienia z gminą śmieci z paczkowskich domów odbierać będzie ZUKiM. Poniżej zamieszczamy szczegółowy harmonogram wywozu odpadów komunalnych obowiązujących na terenie miasta i gminy Paczków do końca września bierzącego roku.